Mooie momenten! - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Annemijn Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Mooie momenten! - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Annemijn Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Mooie momenten!

Door: Annemijn

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

13 Oktober 2014 | Oostenrijk, Dornbirn

Lieve Allemaal,

Het is alweer even terug! Maaaaar, nu weer tijd voor een nieuw verslag!!

Afgelopen weken is er weer aardig veel gebeurd!! School gaat gewoon nog door. Ik heb iedere dag les en heb het naar mijn zin! De docenten en mijn medestudenten zijn aardig en betrekken mij erbij. Ik begin steeds meer van het Vorarlbergische dialect te verstaan (en, wat erg opviel bij mijn medestudenten, soms te spreken...). Sommige lessen zijn wel erg moeilijk, dit gaat dan vooral over de wetenschappelijke theorieën, die in het Nederlands soms al niet te begrijpen zijn haha. Afgelopen week had ik bijna iedere dag om 8:10u les, veeel te vroeg!

Twee weken geleden ben ik met een groep naar het Oktoberfest in München geweest!! Een heel spontaan plan en een hele ervaring. Een hele gezellige dag gehad met de groep en leuk om eens meegemaakt te hebben!

Vorige week zaterdag heb ik meegedaan met de Fotomarathon van Dornbirn. Wij kregen in de ochtend een lijst met twaalf thema's en bij deze thema's moesten wij een foto maken. Thema's waren bijvoorbeeld routine, blijdschap, mijn wijk, vrije ruimte. Het was erg leuk om hieraan mee te doen! Samen met nog drie studenten deden wij mee vanuit de FHV (school) en wij moeten de foto's woensdagavond tijdens een Student Welcome presenteren... Ik ben benieuwd! In de avond hadden wij een 'Bad Taste' feest op school! Erg leuk om iedereen te zien die er expres helemaal fout uitziet! Foute printjes, foute kleuren..

Vorige twee weken had ik ook een tijd vol familie!! Op dinsdag zijn Rijacco en Lioni geweest. Echt heel fijn om hen weer eens te kunnen zien! Ik heb ze Dornbirn laten zien, we hebben meerdere dingen geproefd bij (natuurlijk) verschillende bakkers, we zijn even naar mijn school gegaan en daarna zijn wij naar Bregenz gereden. Hier hebben wij wat rondgelopen en uiteindelijk nog lekker gegeten! Echt heel leuk dat zij er waren en jammer dat ze ook weer gewoon weg moesten!

Rijacco en Lioni hadden nog allemaal spulletjes meegenomen vanuit De Kwakel en van henzelf om mijn kamer hier op te vrolijken. En dat is gelukt!! leuke lampjes erbij, meer ruimte om wat spullen op te ruimen, kussentje, kaarsjes, het voelt nu echt als een leuke plek! :)

Op zondag zijn Steef, Geranne en Iven gekomen! Geweldig om Iven te kunnen zien rennen!!! Ook met hen een rondje door Dornbirn gelopen en school laten zien. Daarna zijn wij naar Lindau gereden. Het was erg mooi weer! Daar rondgelopen, achter Iven aangerend, wat gegeten en daarna weer naar huis. Donderdagavond ben ik nog naar hen gegaan in Zwisterland. Gewoon een avondje als vanouds, samen met elkaar pannenkoeken eten en een avondje op de bank zitten. Heerlijk!! Na wat heen en weer geren (door mijn allerliefste schoonbroer) heb ik mijn trein gered en weer naar huis gegaan! Ook jammer, dat ik hen voorlopig niet meer ga zien! Maaar, ik ben alweer bijna op de helft! De tijd gaat snel...

Afgelopen zondag ben ik met een groepje naar Lünersee geweest. Dit is een groot en prachtig bergmeer vlakbij het Montafongebied in Oostenrijk. Boven bij het meer stond er wind van 80kmph, wat heb ik die storm gemist!! Niet dat het zooo erg is altijd in Nederland, maar er staat bijna altijd wel wat wind! Het blijft leuk om met zo'n internationale groep op pad te zijn. Nederlanders, een Rus,Zuid- Koreanen, Franse, Belg, alles door elkaar! Maar, wel heel gezellig.

Morgen heb ik school van 8:10u - 11:25u, lekker een kort dagje!! In de middag misschien weer even boodschappen doen. Tegenwoordig koop ik allemaal groente in, snij het, vries het in en kan gewoon iedere ochtend mijn eten uit de vriezer halen en vervolgens in de avond heb ik heerlijk eten om te koken!! En scheelt regelmatig boodschappen doen!

Volgens mij was het nu wel weer even genoeg voor vanavond!
Fijne week allemaal en tot de volgende keer!!

Liefs xxxx Annemijn





  • 13 Oktober 2014 - 22:38

    Laura Van Dun:

    Hee Annemijn!

    Wat super tof om allemaal te lezen! We zouden eens met zijn allen moeten skypen :)
    Heel veel succes met alles, we duimen hier hard voor je!

    Veel liefs!

  • 14 Oktober 2014 - 11:03

    Yvette:

    Lieve Annemijn,

    heerlijk om die verhalen te lezen, wordt er helemaal vrolijk van.
    En wat een prachtige foto´s, echt mooi daar!!!!
    En dan die Iven wat is het toch een poepie he!!!!

    Kijk uit naar je volgende verhaal, veel succes en dikke kus

    Yvette xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Dornbirn

Annemijn

Actief sinds 23 Juli 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 5272

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 23 December 2014

Dornbirn!

Landen bezocht: