Säntis, Lisa, Ouders, Kürbisfest en autorijden! - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Annemijn Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Säntis, Lisa, Ouders, Kürbisfest en autorijden! - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Annemijn Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Säntis, Lisa, Ouders, Kürbisfest en autorijden!

Door: Annemijn

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

09 November 2014 | Oostenrijk, Dornbirn

Lieve Allemaal!

Het is alweer een tijdje terug dat ik hier wat geplaatst heb! Maar, ik heb ondertussen niet stilgezeten!

Afgelopen weken heb ik veel moeten doen voor school. Vorige week had ik mijn eerste echte examen, deze ging over recht voor ouderen. Een lastige, met soms bijna onmogelijke Duitse woorden... Maar, ik heb het idee dat ik deze gehaald heb, alleen dat moet ik nog afwachten! Ik weet ook niet precies hoe de puntentelling hier zit.

Op 18 oktober ben ik samen met drie anderen de Säntis opgelopen en daarna weer naar beneden. Dit is een berg in Zwitserland van 2500m hoog. Het was een super mooie en vaak ook lastige wandeling, maar ik ben heel blij dat wij dit gedaan hebben! En, we hadden prachtig weer! Een paar dagen later is er op die hoogte sneeuw gevallen, dus later hadden wij ook niet meer kunnen gaan..

Ja, sneeuw! Hier in het dal is nog geen sneeuw te vinden, maar de bergtoppen om ons heen zijn al wit van de sneeuw! Op sommige plekken ligt er rond de 40 cm, sommige ook 80cm. Een paar zijn al naar de sneeuw gegaan om te skieen. Ik wil dat ook nog wel een keer gaan doen, maar nog even wachten!

Vorig weekend is Lisa, een vriendin van mij, geweest! Dit was erg gezellig en leuk om haar weer te zien na al die tijd! Ik heb haar opgehaald in Zürich en daar hebben wij in de ochtend nog wat rondgelopen en wat gedronken. Verder zijn wij naar Lindau in Duitsland geweest, hier in Dornbirn de kabelbaan op ennn hebben wij nog zelfs aan school gezeten!

Meteen daarna zijn op dinsdagavond mijn ouders gekomen! Ook dit was heel erg leuk! Vanmorgen zijn zij weer naar naar huis gegaan. We hebben een paar avonden met elkaar gegeten en vrijdag t/m zaterdag zijn wij naar Wildensbuch in Zwitserland geweest voor een Kürbisfest, pompoenenfeest. Dit was bij het gezin waar Geranne gewerkt heeft en waar ik ook in twee zomers ben geweest. Het was erg leuk om hier te zijn met elkaar! Vrijdagavond was het feest, rond de 1000 versierde en verlichte pompoenen, heel veel bezoekers, toeristen en natuurlijk schnapps. Samen met iemand heb ik drinken en eten daar verkocht en later in de avond met mijn ouders nog rondgelopen en foto's gemaakt!

En na 2,5 maand kon ik ein-de-lijk weer eens autorijden!! Heeeerlijk!

Nog 7 weken ben ik hier en dan is het weer tijd om naar huis te gaan. De tijd gaat super snel, die weken zullen ook voorbij gaan vliegen. Ik heb niet veel plannen, ik heb veel opdrachten voor school die ik moet maken of toetsen die ik nog ga krijgen. In december ben ik nog een paar dagen vrij en dan wil ik misschien naar Wenen gaan. Maar, ik ga nog zien of ik dit ga doen! Misschien is het ook wel lekker om gewoon hier te zijn, dan in de sneeuw!

Tot de volgende keer weer!
xx Liefs Annemijn

  • 09 November 2014 - 15:35

    Jolanda:

    leuk Annemijn om je verslag te lezen.
    Wat zul jij daar genieten in Zwitserland tiussen de mooie bergen.
    Fijn dat je ouders een paar dagen bij je geweest zijn.
    Leuk voor hun om te zien waar jij verblijft. En voor jou om gewoon heerlijk je ouders weer te zien.
    Geniet nog ff lekker van de zwitserse lucht.
    Succes met je opleinding/cursus.

  • 09 November 2014 - 21:18

    Lucy De Haan:

    Bedankt voor jouw berichten!!! We zien naar jou uit om jouw verhalen live te horen!!!
    Ontzettend veel sterkte nog een een hele fijne tijd!! veel liefs, Lucy

  • 10 November 2014 - 12:45

    Yvette:

    Lieve Annemijn,

    Wat ontzettend leuk die pompoenen, daar kunnen wij hier nog wat van leren!!!
    En wat fijn voor je dat je ouders er waren n samen wat leuke dingen hebben kunnen doen.
    Ik geniet elke keer van je verhaal en de mooie foto´s.
    Nog heel veel plezier en succes met alles!!
    Liefs Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Dornbirn

Annemijn

Actief sinds 23 Juli 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 5270

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 23 December 2014

Dornbirn!

Landen bezocht: